Defektgátló tüskebiztos kerék házilag

Nagyon elegem van már abból hogyha megyek egy kört a faluban akkor szitává lyukad a kerekem. Idióta c-kategóriás gyerekek mikor szétdobálják a rajzszöget... aztán a sok sok útszéli akácfa sem kedvez a kerekeknek. Pláne a királydinnye is van az úton... kész borzalom.
Sokat gondolkoztam hogy méregdrága cuccok nélkül hogyan is tegyem tüskebiztossá a biciklim. A legközelebbi faluba is elutazni 1000 Ft csak maga az útiköltség és még nem vettem semmit. Ja és két kerekem van, rögtön *2 ha veszek bármiféle antidefekt cuccot. Gondolkoztam tömör kereken, az a tuti, mert akkor nem kell venni se külsőt, se belsőt, és soha nem ereszt le a kerekem. Igaz nehezebb lesz a bringa, de ha a pumpát már nem kell hordanom akkor meg könnyebb szóval tömör kerék. Nade hogy? Nagyon drága az a folyadék amivel pl a méh telepi markolókat is defektgátlóvá teszik. Gondolkoztam sziloplaszton (túl drága), purhabon (összetörik a hab egy idő után és szintén lapos leszek. Nem, mégolcsóbb, mégegyszerűbb megoldás kell.
És megtaláltam: egy régi, szitabelsőt, hosszábban kettévágtam, és abba húztam bele a még jó belsőt így máris egy gagyi 600Ft-os belsőgumit majdhogynem duplafalúvá, defektállóvá tettem.
Minden világos lesz a képek látta után:

Update: évek óta így van a kerekem és a mai napig nem volt defektem (2011.07.27).

8 megjegyzés:

  1. ez jo! de miafene az a szita-belso?? nekem sima belsonek tunik...
    esetleg zongorahurbol mint a holdjaro kerekei? ;-)

    VálaszTörlés
  2. Szita belső: hát igen, az sima belső amin annyi lyuk van mint egy szitán...

    VálaszTörlés
  3. Jó ötlet!Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. De az még biztosabb ha 2 külső és 1 belső van rajta! Tehát adott a rendes külső gumi ami azé ne legyen tele terepmintával valami sima elhasznált aszfalt gumi kell alá annak levágod a 2 drótot a széléről és a külső és a belső gumi közé berakod.Ennyi és tuti hogy évekig nem kell hozzányúlni.Összerakni kicsit nehezebb de nem lehetetlen. :)Legutóbbi camping-emen ami volt 10x éve azon nagyon jó volt és a montimban is folyamat 2 külső van és bevált! :)))

    VálaszTörlés
  5. Régi belsőt nem is kell szétvágni, kicsit meg kell kézzel nyújtani, hogy pont belepasszoljon a külsőbe és a szelepet előtte fogóval kicsípni belőle. TUTI

    VálaszTörlés
  6. szerintem a külsőre még húzd rá az udvarodon lévő fehérre színezettet is :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves mélyen tisztelt nagyérdemű!
    A biciglis boltokban kapható tömlővédő szalagról még nem hallottatok?..pedig az ám a tuti!

    VálaszTörlés