Fénycsöves lámpa átalakítás

Volt nekem egy akksiról és hálózatról is működő fénycsöves lámpám. Node mint szokott lenni behalt az elektronika.
Sebaj, úgyis 230V-ról használtam, szabványos fénycső kell bele így a faszé bele elektronika, szereljünk bele normál fojtót és gyújtót. Meg is csináltam, netes kapcsolási rajz alapján bekötöttem és működik is.

Legalábbis működött amíg egy pukli meg nem jelent az alján: szétszedtem, hát döbbenet, a gagyi műanyag burkolat nem bírta el a fojtótrafó hőjét:

És hogy miért van benne két fojtótrafó a lámpában? Hát azért mert a fojtók a szabványos 40W-os fénycsőre vannak méretezve, ezért csak 40W-os fojtóim voltak, de a fénycső meg csak 18W.-os. Ezért én a paraszt logikámmal sorbakötöttem két fojtót és így kijött a kb 20W és működött is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése