Mobiltelefon hibás akksival avagy hogyan készítsünk házilag utángyártott akksit

Gondolom nektek is összegyűlt már jósok rossz mobiltelefon, amibe csak az akksi a szar de gyakorlatilag gazdasági totálkár és nem éri meg bele újjat venni. Vagy nincs pénzed bele újra. Nekem is szükségem volt egy mobiltelefonra, de egy fillérem se arra hogy vegyek bele akksit hogy be is kapcsoljon...


Gondoltam majd direktbe kötöm a töltőjét az akksik helyére de nem ment. 3 ceruzaakkuból állt amúgy az akksija, azokat kiszedtem mert még gagyi ledes lámpába jó lesz mint ceruzaelem.  De telefontöltőről nem kapcsolt be, túl sok volt a delej feszre.


Végülis rájöttem hogy a telefon erősen támogatja az AS (ahogy sikerül) szabványokat mert védett a polaritás megfordítása ellen sőt a túlfeszre
nem kapcsol be. A telefontöltők által adott 8-9V körüli összeg sok volt neki.
Próbáltam hogy sorba kötöm karácsonyfaizzókkal de akkor sem kapcsolt be.
Rájöttem hogy a pc tápja által leadott 5V viszont tökéletesen megfelel neki.
Így egy elfekvőben lévő floppy meghajtóhoz való tápátalakítóra rákötöttem a
mobiltelefont is. Így a mobil a pc tápjáról üzemel.
 És már a PC tápegység stabil 5V-os feszültségével és áramerősségével már be is kapcsolt:


5 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Most találtam rá a blogodra, nagyon tetszik! Éljen a gányolás! A múlt héten forrasztottam a tévémhez csatlakozó kábelt a scart video bemenethez egy kettévágott RCA kábelből és két fémlemezkéből. Nehogy már a boltban vegyek egyet! Tökéletesen működik így is! :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök hogy végre valaki nem azzal támad hogy miért csinálok életveszélyes dolgokat....! :-)Bár te még nem tudod hogy mik lesznek még itt... :-) :-) D Majd lesz scartos post is, irreális hogy egy scart kábel is több mint ezer Ft.

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus megoldás!
    De érzek egy kis elentmondást a mobiltelefon mobil jellege és a megoldás között..

    VálaszTörlés
  5. Végülis mobil. Bedugod egy másik konnektorba és onnan is jó. :-) Mobilabb mint a vezetéeks telefon... :-)
    Nomeg ha se vezetéeks, se másmilyen telefonod akkor hidd el, ideiglenesen így is nagy segítség!

    VálaszTörlés