Lyukas PB gázpalack? - Vigyázz ha defektes palackot találsz!!

11,5 kg-os PB-gázpalackot nagyon sokan használnak még ma is. Egy PB palack cseréje vagy töltetése jó drága, 5 ezer Ft körül van jelenleg.
De ezek az alumínium palackok nagyon nagyon régiek már. Én még 2011-ben is találkoztam 1967-es gyártású PB gázpalackkal pedig nem illegálisan töltetem hanem pl benzinkúton cserélem egy telire.
A postban szereplő is egy benzinkútról származik, Primagáz ami elméletileg tesztelt, full biztonságos palackokat kellene hogy áruljon. Sajnos nem tartottam meg a blokkot de amúgy visszavittem volna, persze már csak akkor mikor negyedéig van hogy vazze, adjatok egy telit, ez lyukas és már majdnem kieresztette az összes gázt... :-)
2011-ben ez pl egy 1970-es palack!!! 
 Meg is látszik rajta:


Nade idáig semmi gond nincs. A gond ott kezdődött hogy meghallottam hogyha kicsit nyitom ki a csapot akkor valamilyen oknál fogva elkezdett sziszegni a lefúvatószelep de folyamatosan. Tehát nemcsak egy kicsit szisszent hanem folyamatosan eresztett. Egy videón mosogatószerrel próbálom demonstrálni hogy bizony szökött a gáz a palackból, ha jól felhangosítod tán még a sziszegést is hallani fogod:




Tehát ha PB gázpalack robbanást láttok a híradóban akkor egyáltalán nem biztos hogy szakszerűtlen szerelés vagy készülékhiba okozhatta!

Ez a hiba persze nagyon alattomos, csak bizonyos csapállásban jelentkezik a hiba. Ha csutkára kinyitottam akkor nem eresztett. Ha épp csak egy kicsit volt megnyitva akkor meg eresztett. Oda kell figyelni ezekre a palackokra!

Mindig ellenőrizzétek magát a palackot is, főként a csapot és környékét hogy nem-e ereszt a palack!!! Sosem lehet tudni!!


Ui: PB gázpalackos rejtélyekre tud valaki megoldást?
Mert volt olyan palackom amit este épphogy csak elzártam, de reggelre valahogy magától!! megszorult a csapja, de ennek a rosszabb változata az amikor ráhúzom izomból a csapot, és reggelre meg kilazul magától!!
Ezeket a jelenségeket ritkán de azért tapasztalni lehet gyakorlott és rendszeres PB gázpalack használóként. De szerencsére a többség normál palack... vagyis úgy marad a csapja ahogy hagytam és nem is ereszt semmilyen állásban sem. :-)


Ezeket a jelenségek miért vannak???

6 megjegyzés:

  1. koszi a tippet ;-) ellenorizni fogom a palackajim (vesztartalekok tehat jolenne ha nemrobbantana fel a kamrat) bar aszzem primagazosak.

    amugy a gazcsap szorulas/lazulassal talakoztam en is foleg meg gyerekkoromban amikor segitettunk anyamnak cserelni es nemejik cefetul bevolt allva... az okara nemjottunk ra...

    ui: az a radios barkacsolas eleg beteg. mechanikus obis idokapcsolo nemjobblenne? (igaz az tul kulturalt - anno ocsem a gyergyazassal majdnem felgyujtotta a haloszoba nagy szekrenysorat ;-) )

    tovabbi sikeres "barkacsolast"

    VálaszTörlés
  2. Nagyon valószínű, hogy a hőmérséklet megváltozása okozhatja a szelep szorulását, lazulását. A gázpalack gyártási ideje nem jelent semmit, a legutolsó vizsgálati dátumot kell megnézni. A szelep pedig nem egyidős a palackkal, mert szükség esetén cserélik. A töltőüzemben minden palackot többszörösen ellenőriznek, a lejárt nyomáspróbájúakat kisorolják, a tele palackot pedig szivárgásra is ellenőrzik, vízbe merítéssel, zárt szeleppel, majd feltekert vakanyával nyitott szeleppel is. Ha a felszerelés után otthon szivárgást észlelünk, akkor vagy a tömítés cseréjével megszüntetjük, vagy vissza kell vinni, mert a szállítás rázkódása során, vagy rakodáskor is sérülhet. Időszakos vizsgálat során külső-belső szerkezeti vizsgálatot, szilárdsági nyomáspróbát is végeznek a palackon.
    A fogyasztóknál is sok szabálytalanságot, helytelen bánásmódot kell a palackoknak elviselni.
    A videon látott szivárgás csak hibás szelepnél fordulhat elő, mert a szelep szerkezeti kialakítása miatt ott nem szivároghat, ezt egy membrán megakadályozza.

    VálaszTörlés
  3. Ugyanis egyfekete gumi szeruseg ki jott a csatlakozasnal . Ugy vettem eszre hogy meg hallottam amint szivargott a gaz mikor meg nyitottam a palackot. Azt hittem tomites problema de mint kiderult ez a fekete gumi szeruseg nincs a helyen. A masik palackba bele van ragasztva. A szele mint amit meg ragtak ugy nez ki.

    VálaszTörlés
  4. Én felszereltem a palackot de sajnos nemlehet vagy nembírom kitekerni fent a csapot nemtudom mit tegyek. Félek hogy ha kiis nyitattnám valakivel nemlehetlesz elzárni. Nagyon félek tőle

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rá van írva a tekerőre nyilakkal merre kell tekerni a nyitáshoz meg záráshoz. Ha annyira félsz tőle akkor ne használd, bevonzod a bajt. De kérj meg egy hozzáértőt aki már használt palackot.

      Törlés